Friday 28 September 2012

Cara jaga muka...(mY style)

Hari ni aku nak cerita bab muka pulak..hahahahx...Ramai kawan aku tanya aku 'we syikin unx pakai produk apa??kulit unx bersih la..',...haiiii..x larat aku nak jawabnya...aku setia pada produk SHURAH....Selain tu aku selalu rawat kulit aku dengan cara tradisional...contoh aku buat masker menggunakan Tepung Ubi...khasiatnya kulit muka akn rasa tegang and cerah...kalau amalkan selalu,insyaallah berkesan..cuma rajin atau x je..huhu...aku kadang2 je buat...selain ubi

1)Lidah buaya..(Melentikkan bulu mata)
     
Korang potong lidah buaya and sapukan lendir dia dekat bulu mata korang..amalkan selalu...Boleh jugak di sapukan pada muka...untuk mengecutkan jerawat...

2)Serbuk teh..(Menghaluskan kulit,menghilangkan bau badan)
     Korang ambik serbuk teh yang sudah di gunakan...then lumur and gosok seluruh badan..termasuk muka...aku x shorkan pada kulit sensitif and berjerawat..takut melukakan kulit korang..

3)Madu asli..(Merahkan bibir)
     Ambik madu,then sapu pada bibir korang...amalkan selalu taw...selain tu korang boleh gunakan untuk muka jugak...korang ambik tepung jagung+madu+kuning telur=menegangkan muka & menghilang kan garis halus pada muka...

hoho..sampai situ je la k...sebenarnya banyak lagi..tapi aku x larat la nak tulis...korang boleh cari kat En.Google or Ms.Book...huhu...Assalammualaikum...

p/s:Aku buat petua ni bukan untuk bangga kulit aku bersih ke apa...tapi just nak share dekat korang je...masing2 tahun sesetengah orang ada yang kulit sensitif,berminya and macam2 lagi..soo...think positive k!!ha!!lagi 1!!jangan selalu tension2 taw...itu akan mengakibatkan muka berkedut...:)

0 nak tahu:

Post a Comment